Wallbox charger
Electric vehicle home and work wallbox charger
Are you looking for a fast and convenient way to charge your electric vehicle? In such cases, we recommend using a wallbox charger. A good wallbox charger will help you charge your car efficiently, without waiting and at a time that is convenient for you.
What a smart Duosida wall charger can do:
- charge management, which means you can set when and how much to charge your car;
- dynamic power distribution;
- can be locked from the app to prevent unauthorised charging;
- charging can be initiated by mobile phone or RFID card (ISO 14443-3A MIFARE Classic 1k);
- charging can be timed or delayed;
- display shows how much is being charged, how much energy is being used, the current status of the electricity network, etc.;
- can be remotely monitored;
- and many more paractic and useful features for charging your electric car or fleet, which we will be happy to provide you with.
DUOSIDA wallbox chargers are a distinctive product in the market, offering a modern design and attractive value for money. The wallbox chargers can be equipped with Type 2 or Type 1 charging cables and are capable of charging in one or three phases with a maximum power of 22 kW. Cable lengths of 5 m, 7 m or 10 m are available, with the option of bespoke lengths on request. The Type 2 version is also available with a socket, allowing users to connect their vehicle to the charger with the portable charging cable. The charger is suitable for both indoor and outdoor use (IP 54) and, thanks to the Plug & Charge function, the charging process can be initiated rapidly and without the need for any complex authorisation.
Modern design combined with a wide range of options. The wallbox is suitable for both indoor and outdoor installation. The plug on the end of the wallbox charging cable can be inserted into the integrated socket on the front of the charging station as a holder. If you prefer to use the charging station free-standing instead of on a wall, it can also be mounted on a stand or pole.
The DUOSIDA boasts a range of protection features, including overheat, overcurrent, voltage drop, overvoltage and lightning protection. The wall charger is dust and splash proof (IP54) and is equipped with an emergency stop switch.
Milyen előnyei vannak egy fali töltőnek? Megéri beruházni fali töltőre?
Azon elektromos autó tulajdonosoknak, akiknek hibrid autójuk van személy szerint azt szoktam javasolni, hogy amíg nem cseréli le autóját teljesen elektromosra, addig felesleges beruháznia fali töltőre. Ilyen esetben az egyetlen érv a fali töltő mellett a kényelmi szempont, vagyis nem kell elővennie a hálózati töltőt.
Ilyen esetben azonban mindig felhívjuk az ügyfelek figyelmét arra, hogy a konnektoros töltővel akár több órán keresztül is tölthetünk, ezért nagyon fontos hogy megfelelő keresztmetszetű kábel legyen kivezetve oda, ahol töltjük az autót. Továbbá megfelelő minőségű konnektor aljzat legyen felszerelve és a kismegszakítónk is tudja minimum a töltő által elkért áramerősséget, pl. 16A. Ezért függetlenül a ház építési évétől ezt mindenképp ellenőrizni kell.
Javítással is foglalkozunk, s több alkalommal jutott el hozzánk olyan hálózati töltő, melynek villásdugója meg volt égve vagy olvadva. Ilyenkor csak a nagy szerencsén múlik, hogy nem lesz nagyobb káresemény, akár házleégés a nem megfelelő paraméterű és minőségű szerelvények miatt.
Sokan hosszabbítóval oldják meg a töltést. Ezt azért hivatalosan nem javasoljuk, de ha a hosszabbító szintén minőségi és bírja pl. a 16A-es hosszútávú töltést és nem egy barkácsboltban vásároltunk egy kommersz terméket, akkor nem lesz probléma. Ugyanis egy kommersz hosszabbító nem erre a célra készült! Töltés során a huzamosabb ideig történő nagy terhelés miatt melegedni kezd a kábel, ha meg fel is van tekerve, akkor még jobban melegszik, ami szintén tűzveszélyes lehet.
Akiknek teljesen elektromos autójuk van, ott már több szempontot lehet és javasolt figyelembe venni és mérlegelni a lehetőségek közül.
Szempontok, amelyek befolyásolják a döntést, hogy milyen fali töltőre van szükség, ha egyáltalán szükség van:
- milyen a háztartása villamos teljesítménye?
Ha valaki ezt nem tudja, akkor szoktuk leolvastatni a villanyóra alatt lévő kismegszakítókon lévő értékeket pl. C16A
- Tegyük fel, hogy a háztartás villamos teljesítménye a következő: 25A, 16A, 16A. Azaz van három fázis, de az egyik fázison 25A van. Ha az autó pl. 1x32A-rel, azaz 7,4 kW-tal tölthető, akkor bizony két lehetőség van. A 25A-es szálra kellene csatlakoztatni az autó töltőjét, de ahhoz, hogy a 25A-t ki is tudjuk használni, minden más olyan villamos fogyasztót, amit az autó töltésekor is használnánk pl. hűtőgép át kell pakol(tat)nunk a másik két fázisra. Ebben az esetben nem tudjuk kihasználni az autó tudását, legalábbis a töltési maximum szempontjából, csökkentett teljesítménnyel tudjuk az autót tölteni. A másik lehetőség az, ha mód van rá, hogy a 25A-s szálat fel kell bővíttetni 32A-re.
- Vegyünk egy másik példát. A háztartás villamos teljesítménye 1x32A. Azaz csak egy fázis van. Az autónk 11 kW-al tölthető, ami 3x16A-t jelent. Ebben az esetben ha nem bővítjük a villamos hálózatot, akkor az autót 1x16-rel tudjuk csak tölteni, s a háztartás egyéb fogyasztóinak marad szintén 1x16A. Ez azonban megfelel a konnektoros otthoni töltő maximumának, vagyis szerintünk nem éri meg beruházni fali töltőre mindaddig, amíg a villamos hálózat nem bővül.
- milyen autót szeretnénk tölteni, azaz milyen az autó fedélzeti töltőjének teljesítménye (hány fázis hány amperrel tölthető maximum)? Ehhez van egy kisokosunk itt: Töltő teljesítmény autó típusonként
- átlagosan naponta kb. mennyi kilométert használjuk az autót?
- Ha valaki pl. naponta kb. 60 km-t használja az autót függetlenül attól, hogy mekkora az autójának az akkumulátora, egy hálózati konnektoros töltővel otthon egy éjszaka alatt bőven vissza tudja tölteni ezt a 60 km-t. Ha neki személy szerint nem gond, hogy ezt minden nap megtegye, akkor neki nem szükséges fali töltőbe beruháznia.
- Ha valaki több száz kilométert tesz meg naponta, akkor vélhetően az autója akkumulátorát nagyobb teljesítménnyel is lehet tölteni, pl. 3 fázis 16A. Ilyen esetben már mindenképp szükség lehet a fali töltőre, vagy akár egy hordozható töltő is szóba jöhet.
Ha ezekre a kérdésekre meg van a válasz akkor jöhet a fali töltő tudásával kapcsolatos igény.
- Vannak olyan ügyfelek, akiknek csak az a fontos, hogy tölteni tudjanak, s nincs szükségük információkra a töltéssel kapcsolatban. Nekik javasolhatók azok a töltők, melyeknek nincs kijelzője, nincs hozzá applikáció, stb. Egyszerűen csak bedugják a csatlakozót a kocsijukba és töltenek.
- Vannak azonban olyan felhasználók, akiknek fontos, hogy információkat kapjanak a töltéssel kapcsolatban (mikor mennyit töltöttek, milyen áramerősségel töltenek, stb.) vagy más ne férhessen hozzá a töltőhöz, ha az pl. egy mélygarázsba van telepítve.
A fent felsorolt szempontok átbeszélése után tudjuk kiválasztani az igényeknek és a célnak leginkább megfelelő töltő(ke)t az elektromos autó tulajdonosnak.
Itt említem meg, hogy az is kiválasztási szempont lehet, hogy meghibásodás esetén mi történik a töltővel? Bizonyos gyártóknak az az üzletpolitikája, hogy nem javítanak, hanem cserélnek. Ez rendben is lenne, de mi van, ha a hiba a garancia lejárta után következik be? Ez sem elhanyagolható tényező.
A fali töltő előnyei között a biztonság, az otthoni hálózati töltőhöz képest gyorsabb töltés lehetősége és a kényelem szerepel. Az "okos" fali töltők esetén pedig az előnyök is bővülnek.
Biztonságos, mert a fent említett paraméterek alapján kiválasztott töltőnek megfelelően kerül kiépítésre a villamos vezetékezés. A töltők a hálózati töltőhöz képest több beépített védelmi funkcióval vannak ellátva (túlmelegedés elleni védelem, túláramvédelem, feszültségcsökkenés elleni védelem, túlfeszültség elleni védelem, vészleállító gomb, stb.).
Az elektromos autót rendszeresen használók naponta végzik el azt a folyamatot, amikor az elektromos autót a töltőhöz csatlakoztatják, majd a töltés befejeztével leválasztják a töltőt a kocsiról. És itt jön a fali töltő egyik előnye, hogy kényelmes, mert nem kell a töltőt a csomagtartóból kivenni - majd töltés végeztével visszatenni - , hanem egy egyszerű mozdulattal leakasztjuk a töltőkábelt a fali töltőről (kábeles verzió esetén), kvázi mint a benzinkúton, bedugjuk az autó oldali csatlakozó aljzatba és töltünk.
Az "okos" fali töltők esetén előre be tudjuk programozni többek között a kívánt töltőáramot, a töltési időt és intervallumot. Ezeket a töltő megjegyzi nem kell újra és újra beállítani. Az applikációkban pedig akár visszamenőlegesen is logolni tudjuk a töltési történetet, ki, mikor és mennyit töltött.
Az elmúlt időszakban egyre többen kapcsolják össze napelemekkel az elektromos autó töltőt, mellyel még gazdaságosabbá tehető a töltés. Az okos töltők képesek kommunikálni az okos otthon rendszerekkel, ezáltal nyomon követhetjük az autó töltésnek az irányítását is.
Több elektromos autó töltő gyártónak van már olyan fali töltője, mely kompatibilis egy ún. dinamikus teljesítmény mérővel. Ezt a mérőt bekötve a villamos hálózatba az figyeli a ház fogyasztását és automatikusan szabályozza azt a teljesítményt, amelyet átenged a töltőnek. Így nem kell attól tartani, hogy az autó töltésekor egy nagyobb villamos fogyasztó bekapcsolása esetén leverné a kismegszakítót.
Elektromos autó töltők értékesítésével és telepítésével immáron 7 éve foglalkozunk. Online webáruházainkban (duosida.hu és tech-mobile.hu), halimbai és budapesti raktárunkban megtalálhatja a megfelelő termékeket, melyek segítségével biztonságosan és kényelmesen tölthet akár otthon, akár a munkahelyén. További kérdés esetén pedig elérhetőségeinken szívesen állunk rendelkezésére.
Hol használjuk a fali töltőket?
Az egyik leggyakoribb és költséghatékony felhasználási mód az otthoni töltés. Családi házaknál nagyon egyszerű mindezt megvalósítani. Pláne, ha egy elektromos hálózattal jól ellátott garázs is a rendelkezésünkre áll. A zavartalan töltéshez társasházak mélygarázsaiban is adottak lehetnek a feltételek, de ilyen esetekben előzetesen a lakóközösséggel is egyeztetni kell.
Milyen módon történik a töltő használata?
A fali töltő egy fixen telepített (biztonsági) berendezés, mely a töltőkábel csatlakoztatása után az autó fedélzeti töltőjével kommunikálni fog. Amenniyben minden rendben van és ezt a fali töltő, illetve az autó egymás között jól meg is "beszélte", akkor a töltőkábelt a fali töltő összekapcsolja az otthoni 230 V-os villamos hálózatunkra és az autó máris tölthet.
Jó ha tudjuk, a fali töltők esetében kábeles és kábel nélküli, más néven aljzatos kivitel is rendelkezésre áll. Előbbinél a fali töltő része a kábel, utóbbi esetében pedig az autóhoz használt saját töltőkábelünket használhatjuk, akárcsak az utcai töltőállomásoknál.
Mire érdemes figyelni a kiszemelt fali töltő beszerzésénél?
Előzetesen mindenképpen ellenőrizni kell a fali töltő által leadható maximális teljesítmény értékét. Ennek ugyanis fedésben célszerű lenni a gépjármű fedélzeti töltőjével. Ez jelentős mértékben befolyásolja a töltés sebességét.
A töltőkábel hosszát is célszerű előzetesen ellenőrizni. Rengeteg bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat, hogyha nem esünk bele a rövid kábel választásának a hibájába.
A Duosida fali töltő 2016 óta bizonyít a piacon. Előnye, hogy az utolsó csavarig javítható és cserélhető elemekből áll, ha netán szükség lenne rá, de szerencsére ez nagyon-nagyon ritka. A folyamatos fejlesztés miatt főleg szoftverfrissítésekre van szükség.
Cégünk töltők és töltőkábelek szervizelésével is foglalkozik, ezért nem mindegy, hogy pl. a fali töltő csatlakozója öntött/ragasztott vagy szétcsavarozható. Több olyan javításra elhozott fali töltővel (pl. Wallbox, Tesla) találkozunk, ahol pl. szálszakadás miatt gazdaságosabb lenne csak a kábelt cserélni, de az öntött csatlakozó burkolat miatt egy új, komplett csatlakozó árát is ki kell fizetnie az ügyfélnek.
Amire még mindenképpen célszerű figyelmet fordítani
Az elektromos autó otthoni töltésének előkészületei során a villamos hálózat állapota fontos szerepet játszik. Amennyiben az otthoni hálózatunk elavult, akkor célszerű előzetesen villamosságban is jártas szakemberrel egyeztetni.
Applikációk
A Duosida Charge után újabb applikáció került kiadásra a fali töltőkhöz, mely a DS Charge nevet kapta. Ezzel egy magasabb fokú funkcionalitás került bevezetésre, mely segítségével például:
- felhasználói szinten követhető minden töltés (felhasznált energia, töltés hossza, stb.),
- időpontra foglalhatók (nap, óra, perc pontosan)
- korlátozható a kivehető energia mennyisége,
- idő zárral ideiglenesen is feloldható az egyébként privát használat miatt csak jogosultaknak használható töltő,
- csoportosítva is menedzselhetők töltőink,
- s mindezeket távolról állíthatjuk be a mobilunkról.
Kérdések - válaszok:
Kérdés: A megajánlott Duosida eszköz részére milyen túlfeszültségvédelmet kell kialakítani az elosztóban?
Válasz: Az eszköz túl- vagy alacsony feszültség esetén a kimenetét lekapcsolja. Ezeket az értékeket WIFI-s változat esetén az applikációban mi magunk állíthatjuk be. Villámvédelem ebben a változatban nincs.
Kérdés: Tud az eszköz töltésszabályzást?
Válasz: Igen.
Kérdés: Hogyan lehetséges ezen funkció használata?
Válasz: Az applikáció segítségével programozható fel a szabályozás ideje, időtartama, mértéke, periodicitása.
Kérdés: Az eszköz tud Wifi funkciót?
Válasz: Igen, a WIFI-s változatok.
Kérdés: A wifi érzékelése milyen hatótávolságig működik?
Válasz: Ez elhelyezéstől függ.
Kérdés: Vagy kell az eszköz részére direktbe húzni CAT5 kábelt is?
Válasz: Árnyékolt helyen, távol az access point-tól megfontolandó újabb AP elhelyezése.
Még több infó a TUDÁSTÁRban »
Az a DUOSIDA fali töltő, amelyik Type2-es típusú töltőkábellel rendelkezik alkalmas minden Type2-es típusú csatlakozóval rendelkező jármű töltésére (teljesen elektromos és hibrid). Ide tartoznak a következő járművek a teljesség igénye nélkül:
- Audi: A3 Sportback, A6, A7 Sportback, A8, Q5, Q7, Q8, Quattro, e-tron, e-tron Sportback, e-tron GT, e-tron S, Q2 e-tron, Q4 e-tron
- BYD: E6
- BMW: Alle iPerformance-Modelle, 320e, 330e, 520e, 530e, 545e xDrive, 745e, i3, i3s, 225xe Active Tourer, i8, 740e, X5, i1, i4, iNext, iX, iX3, X1 xDrive 25e, X2 xDrive25e, X3 xDrive30e, X5 xDrive45e
- Citroën: ë-Berlingo, ë-C4, ë-Jumpy, ë-SpaceTourer, C5 Aircross Hybrid
- CUPRA: Formentor e-HYBRID, Leon e-HYBRID, Leon Sportstourer e-HYBRID, Born
- Dacia: Spring Electric
- Fiat: E-Ducato, 500, 500c, 500e
- Fisker: Ocean
- Ford: e-Crossover, E-Transit, Explorer Plug-in-Hybrid, Kuga Plug-in-Hybrid, Mustang Mach-E, Tourneo Custom, Transit Custom
- Honda: Honda e
- Hyundai: Ioniq Elektro, Ioniq Plug-in, Ioniq 5, i30N, Kona Elektro, Tucson Plug-in-Hybrid
- Jaguar: I-PACE, E-PACE Plug-in Hybrid, F-PACE Plug-in Hybrid
- Jeep: Compass 4xe Plug-In Hybrid, Renegade 4xe Plug-In Hybrid
- Kia: EV6, Ceed, CV, Niro, e-Niro, e-Soul, Niro Plug-in-Hybrid, e-Soul, Optima, Sorento, Sorento Plug-in-Hybrid, Sportage Plug-in-Hybrid
- Land Rover: Range Rover Plug-in Hybrid, Range Rover Sport Plug-in Hybrid, Range Rover Velar Plug-in Hybrid, Range Rover Evoque Plug-in Hybrid, Discovery Sport Plug-in Hybrid, Defender Plug-in Hybrid, Range Rover P400e
- Lexus: UX 300e
- Mazda: MX-30
- Mercedes: A 250 e, B 250 e, B-Klasse E-Cell, CLA 250 e, E-Klasse Plugin-Hybrid, E 350 e, E 300 e, E 300 de, C 300 e, C 300 de, GLA 250 e, GLE 350 de, GLE 350 e, GLE 500 e, GLS, S 500, S 560 e S 580 e, SLS EV, Vito E-Cell Van, e-Vito Kastenwagen, e-Vito Tourer, EQV, GLC 350 e, GLC 300 e, GLC 300 de, EQA, EQB, EQE, EQC, EQS, AMG GT 73e
- MINI: Mini Cooper SE, Mini Cooper SE Countryman
- Nissan: Ariya, Leaf (ab 2018)
- Mitsubishi: Eclipse Cross Plug-in Hybrid
- MG: MG ZS EV, EHS Pug-in-Hybrid, Marvel R Electric, MG5 Electric
- Opel: Astra, Ampera-e, Corsa-e, Grandland X, Insignia, Mokka-e, Vivaro-e, Zafira e-Life
- Peugeot: e-Expert, e-Partner, e-Rifter, e-Traveller, 308 HYBRID, 508 PSE, e-208, e-2008, 3008 HYBRID
- Polestar: Polestar 1, Polestar 2, Polestar 3
- Porsche: 918 Spyder, Cayenne, Panamera S PHEV, Panamera 4 E-Hybrid, Taycan, Taycan-Mission E, Taycan Cross Turismo, E-Macan
- Renault: Captur, Mégane eVision, Mégane Grandtour, Zoe, Zoe RS, Zoe II, Kangoo Z.E. (ab 2014), Master Z.E., Twingo Electric
- SEAT: el-Born, Leon e-HYBRID, Leon Sportstourer e-HYBRID, Mii electric, Tarraco e-HYBRID
- ŠKODA: CITIGO-e iV, ENYAQ iV, Kodiaq, Octavia iV, Superb iV
- Smart: EQ fortwo, EQ forfour, Smart 2, Smart ED 3 Phase (2013)
- Ssangyong: e-Korando
- Suzuki: Across
- Tesla: Model 3, Model S, Model X, Model Y, Roadster
- Toyota: Prius Plug-in-Hybrid (ab 2017), RAV4 Plug-in-Hybrid, Proace Electric
- Volkswagen (VW): T7 Multivan, ABT e Transporter 6.1, ABT e-Caravelle 6.1, Arteon eHybrid, Caddy eHybrid, e-Crafter, e-Golf, e-Up!, Golf 8 GTE, Passat GTE, Golf 1.4 TSE, Golf eHybrid, ID.1, ID.3, ID.3 R, ID.4, ID.5, ID.Vizzion, ID.Space Vizzion, ID.Buzz, Tiguan eHybrid, Touareg eHybrid, Touareg R eHybrid, T7
- Volvo: S60, V60, S90, V90, C40, XC40, XC60, XC90 T8